Kholoud Abdel-Hamid Jahshan

Mit navn er Kholoud, og jeg har været dagplejer siden 2011. Jeg er gift og har tre børn. Jeg bor i rækkehus med en dejlig have, hvor der er plads til leg og hygge. Jeg holder af at dyrke motion og yoga, hvilket bidrager til en stressfri og stabil livsstil.

Der er rig mulighed for udendørs aktiviteter i både min have, nærliggende grønne områder og legepladser, som vi dagligt gør brug af.

Jeg mødes en eller to gange om ugen med mine kollegaer, hvor turen kan gå til udendørs arealer, med plads til leg og aktiviteter. Eller så tager vi en tur til den nærliggende bondegård eller bibliotek, hvor børnene får en masse spændende og lærerige oplevelser med sig.

Når vi er indendørs, sætter jeg fokus på barnets individuelle behov for at opnå den bedste udvikling og styrke både personlige og fælles kompetencer. Det opnås bedst ved at skabe en dagligdag under trygge rammer, samt en varm og indbydende atmosfære, hvor barnet skal opleve sig hørt, forstået og set. Vi lytter til sange og danser, samt øver os i farverne og tallene for at stimulere den sproglige udvikling.

Jeg lægger vægt på at give børnene en sund, næringsrig og varieret kost.

Det betyder meget for både forældre og dagplejer at have et godt og nært samarbejde, der bygger på åbenhed og tryghed, hvilket resultere i den bedste dialog i samarbejdet omkring barnet.