Flerbørnsdagplejen Lerfos

Hvem er vi
I vores hus er vi 2 dagplejere på 37 timer og 2 dagplejere på 30 timer, og 10 børn. Vi har arbejdet sammen i 6 år. I personalegruppen er to PAU uddannede, samt to der har ICDP uddannelsen, og vi er løbende på kurser.

Vi prioriterer at dele børnene op i mindre grupper, for på den måde at skabe relationer og fordybelse, samt venskaber. Vi støtter barnet i dets udvikling og opmuntrer og opfordrer både det enkelte barn og hele gruppen til at blive selvhjulpne. Det gør vi bl.a. ved selv at tage tøj og på, samt vente på tur.

Vi bruger meget vores nærområde med både legepladser og bondegård. Når vi er på tur, tager vi os god tid til at snakke om det vi oplever på vores vej.

Vi har en sangkuffert som vi bruger til morgensamling med figurer, som symboliserer hver en sang, som børnene selv på skift kan vælge.

Vi tilbereder dagligt maden selv. Vi laver mad efter dagplejens kostpolitik, som er en sund, varieret og mindst 90% økologisk kost.

Vi deler børnene op, når vi spiser og lægger vægt på, at der er en god stemning. Børnene bliver selvhjulpet ved, at de fx hælder vand i en kop og vælger selv mad.

Vi fejrer fastelavn, påske, jul, fødselsdage og andre begivenheder.

Vi skiftes til at åbne og lukke dagplejen, så der altid vil være genkendelighed, når barnet bliver afleveret og hentet.