Flerbørnsdagplejen Strandhaven

Hvem er vi?
Flerbørnsdagplejen huser til dagligt 8 børn i alderen 6 måneder til 2.10 år samt 3 voksne og ligger i et ældrecenter/beboelsesområde, hvor huset har en lille have tilknyttet.
Åbningstiden er 7.30-16 og fredag lukker huset 15.30.

Der er pædagogisk tilsyn, som sikrer at personalet lever op til de værdier, der ligger i dagplejen; Tillid, respekt, ligeværdighed og dialog.
En gang årligt afholder vi et forældremøde i huset for de 8 børn, der er indskrevet. Her tydeliggøres den daglige pædagogiske praksis. Vi prioriterer et nært forældresamarbejde, så der er plads til netop dit barns personlighed.

Mad og måltider
Personalet sørger dagligt for indkøb og madlavning med udgangspunkt i dagplejens kostpolitik, som indbefatter 90 % økologi. Børnene har mulighed for at deltage i køkkenet helt på deres præmis. Måltidet er højt prioriteret. Kosten er alsidig og børnene får dagligt serveret en masse grønt som forret.
Både ved formiddags -og eftermiddags måltiderne serveres hjemmebagt brød, meget grønt og lidt frugt.

Hvad laver dit barn hos os?
Med udgangspunkt i læreplanerne tilrettelægger vi dagligdagen med sang og musik, motoriske udfoldelsesmuligheder og sprogkufferter til brug ved højtlæsning.
Vi har generelt meget fokus på barnets selvhjulpenhed, så alt det barnet kan selv eller viser tegn på at ville, bliver det støttet i.

Vi arbejder med positive anvisninger, så vi møder børnene i alt det de gerne må og ser ethvert tiltag som en undersøgelse. Vi anerkender derfor barnets initiativer, selvom vi også må handle efter hverdagens rytme. F.eks måltidet og middagsluren.

Vi sikrer, at barnet passes i en god stemning og arbejder derfor også med vores samarbejde i personalegruppen.
Da vi bor nær stranden, er det et sted vi ofte besøger. Vi prioriterer også at bruge vores have meget. Vi vurderer, hvad de enkelte børn har mest brug for og planlægger derefter.