Flerbørnsdagplejen Bamsebo

Hvem er vi?

Vi er en flerbørnsdagpleje bestående af 8 børn og 3 voksne, der er beliggende på Irlandsvej 5.

Her opholder vi os i dejlige lyse lokaler og har indrettet os hyggeligt og hjemligt med fokus på, at børnene kan være med i små daglige gøremål.

Da børn lærer gennem leg, prioriterer vi legen højt. I legen læres mange færdigheder og små venskaber opstår. Gennem leg får børn også øje på de andre børns behov og her er vi voksne med til at støtte og hjælpe børnene i deres relationer med de andre børn. Vi sørger for, at der er tid til at børnene kan undersøge og fordybe sig i legen. Det er vigtigt for os, at børnene møder omsorg, tryghed og forståelse. Vi lægger vægt på at have god tid og plads til, at børnene øver sig. Vi støtter barnet i dets udvikling og opmuntrer og opfordrer både det enkelte barn og hele gruppen til at blive selvhjulpne. Det giver børn en god selvværdsfølelse, at kunne selv: tage tøj af og på, kravle op i den høje stol, spise og skænke op selv, hjælpe hinanden, vente på tur og gøre deres egne valg. At være ude hver dag prioriteres højt.

Vores nærmiljø er legepladser, parker og en nærliggende bondegård. Børnene er med til at studere naturen og vi finder snegle, kogler, regnorme og blomster på vores vej. Vi syntes det er vigtigt at børnene kender den natur, som storbyen byder på.

Sang og musik er en naturlig del af vores hverdag. Vi synger navnesange og mange andre sange som børnene elsker.

Vores fokuspunkt er mad og måltidet. Vi tilbereder dagligt maden selv. Vi laver mad efter dagplejens kostpolitik, som er en sund, varieret og delvis økologisk kost. Vi spiser sammen med børnene og lægger vægt på, at der er en god stemning ved bordet, så lysten til at spise og prøve noget nyt, bliver stimuleret.

Vi fejrer de almindeligste højtider og fødselsdage. Får i lyst til at bidrage med lidt godt til fødselsdagen, så tag en snak med personalet, der vil vejlede jer om de retningslinjer, der er i kostpolitikken.

Vi glæder os til at samarbejde med jer og jeres barn.