Lykke Desiree Stockfleth Gullberg

Jeg hedder Lykke, jeg bor i en lejlighed sammen med min mand. Vi har tre voksne børn og tre børnebørn. Jeg har været dagplejer i 20 år, og i 2009 holdt jeg 1 års orlov hvor jeg tog uddannelsen til pædagogisk assistent. I dagplejen har jeg været en del af et projekt ”for tidligt fødte børn” hvor vi arbejdede med særligt fokus på de udfordringer der kan være, ved at være for tidligt født.

Jeg har været på kurser i dagplejen bl.a.: ICDP, leg med sproget, udsatte og sårbare børn, sansemotorik, førstehjælp og mad i dagplejen.

Hvad laver børnene, når de er hos mig

I mit daglige arbejde lægger jeg vægt på tryghed, omsorg, nærvær og trivsel, med plads og tid til det enkelte barn. Hele tiden med det mål at børnene skal blive gode socialt, motorisk og blive selvhjulpne. Jeg har et legeværelse til dagplejebørnene, men vi bruger hele lejligheden.  Jeg bruger højtlæsning, rim og remser og sangkufferter. Legekøkken, duplo, dyr, gynge og hop i sengen er også en del af legene indenfor. Ude bruger vi lokalområdet meget, de nærliggende legepladser, fælledparken, trafiklegepladsen, vi kigger på tog osv.

Kosten: formiddag/eftermiddag er frugt, grønt og brød. Frokost er rugbrød m. forskelligt pålæg og grønt. De får mælk og vand at drikke.

Jeg er en del af en gruppe med andre dagplejere. Vi mødes på legepladser og tager på længere ture sammen. Vi mødes også en gang om ugen i heldagslegestue, hvor børnene får mulighed for at være en del af en større gruppe børn og voksne.

Hvorfor er det godt at have dit barn i dagpleje hos mig

Forældresamarbejdet er meget vigtigt for mig, åbenhed og ærlighed over for hinanden, da det fremmer den bedste dialog i samarbejdet omkring barnet.

Vi ryger ikke og vores hjem er røgfrit.

Tilsynsrapport Gruppe 5 Ryesgade 2021-2022