Flerbørnsdagplejen Påfuglen

Vi hedder Påfuglen og er en lille flerbørnsdagpleje, hvor vi er 3 dagplejere sammen om pasningen af 8 børn. Vi har vores hus med lille gård og en skøn have nær Utterslevmose, som Københavns Kommune har stillet til rådighed.

I Påfuglen får dit barn et nært og trygt forhold til både børn og voksne, da vi er en lille overskuelig gruppe, som er sammen hver dag.

Vi prioriterer udeliv højt og gør meget brug af vores lille have, og mosens skønne natur og udeliv. Vi sår og høster selv i vores små højbede, processen fra jord til bord.

Vi synger og læser meget, og laver rytmik og følger ellers børnenes egne initiativer gennem en dag.

Vi sørger selv for indkøb og madlavning og er 95 % økologiske.

Vi lægger vægt på åbenhed og ærlighed, og vigtigheden af et godt forældresamarbejde.

Vi arbejder dagligt ud fra de pædagogiske læreplaner. Vi er bevidst om vores ansvar for at etablere et læringsmiljø, der gennem leg, aktiviteter og skabelsen af relationer, giver det enkelte barn mulighed for at trives, lære og udvikle sig i eget tempo.

Vi deltager på skift i forskellige spændende kurser. Fx:

*ICDP *Sansemotorik *Leg med sprog *For tidlig fødte børn *Førstehjælp