Flerbørnsdagplejen Sundholmsvej

Hvem er vi?

Velkommen til flerbørnsdagplejen Sundholmsvej.

Vi ”bor” i nogle dejlige store lyse lokaler, som vi har indrettet hjemligt og hyggeligt.

Vi ligger i en beboelsesejendom ud til Sundholmsvej med indgang i gården.

Vi ligger dejligt tæt på mange skønne steder f.eks. bondegården i urbanplanen, englandsparken, legepladser, boldbaner, sansestien osv. - og det benytter vi is rigtig meget af.

Vi er 8 børn og 3 voksne.

To af os i huset er ansat 37 timer ugentligt og den tredje 30 timer ugentligt.

Det siges at de første 1000 dage i et barns liv er de vigtigste, og netop det ’motto’ er fundamentet for vores tilgang i mødet med børnene. Ud fra Dagplejens værdigrundlag skaber vi en hverdag, hvor barnet møder omsorg, tryghed og forståelse.

Vi lægger vægt på ro og nærvær, og vi møder det enkelte barn med respekt og anerkendelse.

Vi opfordrer, opmuntrer og støtter børnene til at blive selvhjulpne med udgangspunkt i det enkelte barn. Det giver børn en god selvfølelse at kunne selv.

Den ene dag fordyber vi os kreativt ved bordet og den anden dag hopper vi i vandpytter. Det er gennem leg børn lærer og lærer af hinanden, så vi lægger stor vægt på at børnene får tid til at lege. Grundlæggende prioriterer vi en alsidig hverdag under faste og genkendelige rutiner.

Vores kost tilbereder vi ud fra Dagplejens kostpolitik, som er sund og varieret og mindst 90% økologisk. Vi laver varmt mad og rugbrød, og vi har friskbagte boller stort set hver morgen/formiddag. Har børnene lyst, deltager de i madlavningen.

Vi lægger vægt på, at der er god stemning ved vores måltider så lysten til at spise, smage og tilegne sig nye kompetencer bliver naturlige.

Vi vægter en god og åben dialog i det daglige, det er et godt udgangspunkt for barnets trivsel i flerbørnsdagplejen.