Hanne Lundberg Svensson

Hvem er jeg

Jeg har været dagplejer siden 1993. jeg bor på Bellahøj i en lejlighed sammen med min mand. Vi har 2 voksne drenge som er flyttet hjemmefra, så der er god plads til at være dagplejebarn hos mig. Faktisk har de 2 af rummene til deres fornøjelse, men må også være i resten af lejligheden. Personligt er jeg et positivt menneske, som har let til smil og der går ikke en dag uden vi griner og har det sjovt.  Jeg kan godt lide at være ude og næsten hver formiddag er vi ude i de grønne områder som jeg bor midt i.

Hvad laver børnene, når de er hos mig

Hverdagen hos mig er ret ens, det giver tryghed. Børnene ved altid hvad der skal ske. Hver dag er vi ude, hvor vi leger, løber, kører på motorcykler, går med dukkevogne, gynger og tumler rundt. Dette er godt for vores motoriske udvikling og vi synes det er sjovt. Forudsigelighed er vigtig, men når børnene er trygge, får de mod på at møde nye udfordringer og tør mere.

I min dagpleje kigger jeg på mine børn og ser hvor jeg skal lægge mit fokus, også laver vi ting der går ind og styrker der hvor barnet skal have ekstra støtte. Ved at være anerkendende og positiv for jeg det bedste frem i børnene.

Livet er en stor udfordring og mange ting skal læres. Vi øver os i daglige ting, som at tage tøj på og af, kravle op på stolen og mestrer at kunne komme ned igen, spise og drikke selv, og meget, meget mere. Vi bliver selvhjulpne og selvstændige og vores selvværd og selvtillid bliver styrket.

En gang om ugen er vi samlet med andre dagplejere og deres børn, det kalder vi legestue. Vi mødes også med kollegaer på legepladser og besøger hinanden, dette så børnene lære de andre voksne og børn godt at kende, dette giver tryghed. Det er godt for børnene at være trygge ved de andre dagplejer, da det er dem der passer dem i min ferie, når jeg er på kursus eller syg. Legestuen er en god ide, det at være en del af en gruppe, er med til at styrke barnets sociale kompetencer.

Lotusbørnene har legestuedag på tirsdage og legestuens adresse er: Nørager Plads 23A, 2720 Vanløse.

Hvorfor er det godt at have dit barn i dagpleje hos mig

Når man er dagplejebarn hos mig, får man plads og masser af kram. Jeg guider barnet og sørger for at se og være der for barnet, som til sidst bliver super klar til at komme i børnehave. Forældresamarbejdet er også en vigtig ting, og ved at vi har en god dialog og giver os tid til at tale om barnet ved aflevering og afhentning kan vi få et godt samarbejde.

Dagplejers profil:

• Selvhjulpenhed og selvstændighed
  • Husk at grine og have det sjovt
  • Elsker at være ude
  • Tryghed