Susan Zangenberg Mathiasen

Jeg har været dagplejer siden 1996. Jeg har 3 voksne børn, som i dag er udeboende. Jeg bor sammen med min mand Henrik i et hyggeligt træhus. Jeg er ikke-ryger og holder af at læse, gå lange ture og cykle.

Der er gode muligheder for udendørsaktiviteter, da jeg har tre dejlige legepladser lige inden for rækkevidde. Desuden har vi i år bygget en dejlig legeplads i haven som vi bruger om eftermiddagen. Vi bor tæt på parken, som vi bruger flittigt. Her bliver der løbet og leget med det naturen tilbyder.

Indendørs laver vi mange forskellige ting, eksempelvis sanglege og dialogisk oplæsning. Vi læser, tegner, øver rim og remser - talrækken og farvepanelet øves. Børnene elsker især gentagelse på gentagelse, og det er lærerig og god hjernegymnastik.

Vi går i legestue 1 gang om ugen, hvor børnene mødes med jævnaldrende og de 8 andre dagplejere i gruppen. Vi besøger også de andre dagplejere i deres hjem.

Børnene får hjemmebagt boller med frugt og grønt formiddag og eftermiddag. Til frokost får børnene en platte med smørrebrød med kød, fisk, frugt og grønt.

Jeg lægger vægt på at give børnene en dagligdag med trygge rammer, nærvær og omsorg.

Det er vigtigt for samarbejdet omkring jeres barn, at vi sammen har en åben og ærlig dialog os voksne imellem.

Kurser jeg har taget:

*Grundkursus for dagplejere *Kost i dagplejen *Førstehjælp *Kommunikation i teams

*Samspil og relationer *Pædagogiske læreplaner *Arbejdet med udsatte og sårbare børn

*Marte meo *Det selvbærende menneske *Leg med sprog