Birgitte Evers

Jeg hedder Birgitte Evers, og har været kommunal dagplejer siden 1998. Jeg bor i et lille hus med have nær Sundby Vester Plads.

Jeg er uddannet klinikassistent. Har arbejdet indenfor forsorgen i 14 år på døgninstitution for udviklingshæmmede. Jeg er ikke-ryger, gift, har 4 voksne sønner, som er meget hjemme og 3 katte. Samt et aflastningsbarn fra 2011, hver anden weekend og efter behov.

I mange år har jeg arbejdet som naturdagplejer, under ”De grønne spirer” & Friluftsrådet. Vi arbejder indbyrdes rigtig godt sammen og har det grønne flag. Som ”grønne spirer” er vi ude hver dag, da vi oplever naturen som det bedste læringsrum. Vi går op i årstidens skifte, fællesskabet, og nyder den friske luft sammen – i hinandens haver, på legepladser/park i nærområdet. Har flere natur-lege, som jævnligt leges. Lege med forskellige rekvisitter, som f.eks. bamse-dyr, sangbøger og ting fra naturen. Dialogisk leg/fortælling. Vi følger årsplanen fra ”grønne spirer”, som er i børnehøjde. Vi er glade for at finde bænkebidere, regnorm, se på edderkoppespind, så/plante, vande og høste.

Hver dag bliver kroppen motorik udfordret på legepladser/i hjemmet.

Én gang om ugen mødes gruppen i legestue, til fællesskab, samspil, og kreative forløb. I legestuen holder vi fast i traditioner og årstidsbestemte begivenheder. Fejrer jul, påske, fastelavn mm.

Om efteråret har vi rytmik-forløb med musikpædagog i legestuen på Rodosvej.

I gruppen har vi samarbejde med ”Højdevang Sogns Dagcenter for demens”. Her mødes vi ugentlig til rundkreds, sanglege, dans m.m. Dette er til stor glæde for Dagcenterets brugere, børnene og os selv.

Jeg sørger for sund, god og varieret kost. Det kan både være kold og varm mad eller en kombination. Jeg bager/laver selv en hel del.

Det vigtigt for mig, at børnenes hverdag forløber uden stress. At støtte børnene i deres udvikling. At de bliver selvhjulpne, og får tro på sig selv. Samt lære/øve de sociale spilleregler. Derfor får børnene lov at deltage i dagligdagens gøremål. Som f.eks. dække bord, smide ud, hænge op, samle blade, æbler osv.

Det er vigtigt for mig, at der bliver talt pænt til børnene. At være omsorgsfuld og nærværende. Være engagerende voksen rolle-model. Være med til at give børnene spændende og sjove oplevelser for alle sanser.

Det sker også at jeg selv tager på ture, som ZOO, Dragør m.m. Det kan ske på gåben med barnevognen, vi kan tage bussen, køre i bil, eller via ladcyklen.

Jeg brænder særlig meget for de børn, som har brug for en ekstra hånd.

Tilsynsrapport Gruppe 2 Rodosvej 2021-2022

Shape Created with Sketch.