Tanja Lonny Rønne Gudbergsen

Jeg hedder Tanja. Jeg er gift og har 2 teenagere. Jeg er uddannet pædagog og har været dagplejer siden 2008.

Jeg lægger vægt på en stressfri hverdag med faste rutiner, som børnene føler sig trygge ved. Jeg har fokus på barnets behov og støtter det i dets udvikling. For mig er det vigtigt, at barnet bliver set og hørt. Derfor føler jeg barnets initiativer. Jeg reflekterer meget over mine handlinger for bedst muligt at hjælpe barnet i dets udvikling.

For at hjælpe barnet i dets udvikling arbejder jeg meget med sprogstimulering, dialogisk læsning, selvhjulpenhed, samt sansemotorik.

Jeg lægger vægt på et godt og nært samarbejde med forældrene, for at få barnets verdener til at hænge sammen. I min hverdag opholder jeg mig oftest i nærområdet. Vi går ture, er nede i min gård og vi går på legepladser. Jeg mødes med mine kollegaer, hvor børnene har stor glæde af hinanden. Vi går i legestuen en gang om ugen.

I dagplejen er det vigtigt at vi dygtiggør os i det pædagogiske arbejde. Derfor kommer vi regelmæssigt på kursus. Jeg har f.eks. været på kursus i ICDP (relationspsykologi), leg med sprog og sansemotorik.