Flerbørnsdagplejen Willebo

Personale:
I Willebo er vi 3 fastansatte som har været kollegaer en del år. Vi har alle stor faglighed, denne er underbygget af uddannelser, samt en masse givtige kurser.

Vores fokuspunkter:
I vores arbejde med børnene lægger vi vægt på nærvær, anerkendelse samt selvhjulpenhed.

Vi ønsker og tilstræber og at gøre hverdagens stimulerende og sjov som muligt for alle børn samt voksne - med udgangspunkt i børnenes behov.

Vi er aktive i de samspil, der naturligvis opstår i løbet af dagen.

Vi støtter hvert enkelt barn i at omgås andre, være optaget af noget fælles, give udtryk for følelser, udtrykke sig både med krop og sprog, være opmærksom på både egne og andres måde at reagere på.

Vi lægger ligeledes vægt på at børnene skal bruge deres krop, såvel ude som inde og de skal have det sjovt med deres venner i deres fysiske leg.

Vi har mulighed for at opdele børnegruppen i hverdagens aktiviteter.

Vi holder alle 3 af at komme ud i naturen, så ture i nærmiljøet og længere væk bliver flittigt benyttet, uanset vejr.

Kost:
Vores kost tilbereder vi selv, og vi følger anbefalingerne fra Københavns Kommune angående økologisk kost i daginstitutioner. Vi har alle fået kurser i kost og hygiejne.

Traditioner:
I Willebo er vi glade for at fejre traditioner sammen med børnene. Som blandt andet indebærer julehygge, påske, fastelavn og børnenes fødselsdag.

Læreplaner:
Vi følger naturligvis læreplanerne for daginstitutioner og bruger disse punkter som arbejdsredskab i samværet med børnene.

De 6 læringspunkter er:

Krop - bevægelse

Natur - naturfænomener

Sociale kompetencer

Personlige kompetencer

Kulturelle udtryksformer - værdier.

At starte i Willebo:
At starte i Willebo er ofte en stor begivenhed for barnet såvel for forældre. Derfor er en god og tryg start for barnet meget vigtigt. En opstart for hvert barn er meget individuelt, derfor er det vigtigt for os i Willebo at både personale samt forældre skaber de bedst mulige rammer for en tryg start.

Tilsynsrapport Willebo Flerbørnsdagplejen

Shape Created with Sketch.