Adelajda Maria Pala

Mig selv:
Jeg bor sammen med Asger og vi har 2 børn på 23 og 29 år.

Mine fysiske rammer:
Jeg bor i et roligt Svanemølle-kvarter på Østerbro i ejendom med flot, lukket børnevenligt gårdmiljø samt i stuelejlighed med privat terrasse. Hos mig har børnene mulighed få at sove i barnevogn på terrassen  eller indenfor.

Vi er ofte ude, hvor der er rigtig god plads til at udfolde sig motorisk.

Dyr: Nej

Røg: Absolut røgfrit

Uddannelse/kurser
Jeg har arbejdet i dagplejen i 22 år, hvor jeg også har gennemgået PGU den pædagogiske grunduddannelse Jeg har forskellige kurser i bl.a: • Dagplejernes grundmodul • Førstehjælp • De pædagogiske læreplaner • Musik og bevægelse for 0 til 3-årige •ICDP  Anerkendende pædagogik.

En typisk dag i min dagpleje
Mine åbningstider er pt. mandag til fredag 7.00 til 16.36

Kl.7.00 kl. til 7.30 Morgenmad

Kl.8.30 til 10.30 Tur med madpakken

Kl.11.00 Frokost

Kl.12.00 til 14.30 Sovepause

Kl.15.00 til 15.30  Eftermiddagsmåltid

Kl.15.30 til 16.36 Fri kreativ leg

Hos mig oplever børnene  en rolig hverdag med faste rammer og god struktur. Jeg har fokus på selvstændighed og social  empati, så min børnegruppe bliver klar til at komme videre i verden.

Som dagplejer lægger jeg vægt på
Som dagplejer lægger jeg vægt på, at der er harmoni og tryghed mellem børn og voksne. Der er hos mig masser af plads og rum til den omsorg og kærlige pleje, som et lille barn skal have.

I mit arbejde, som dagplejer finder jeg det vigtigt, at der overfor både børn og forældre er en fast struktur og en vis form for forudsigelighed i hverdagen.

Vi går rigtig mange ture i vores skønne nærmiljø bl.a. Kildevældsparken, Fælledparken, Svanemølle Strand  på besøg hos andre dagplejere fra min gruppe. På den måde bliver børnene trænet i deres motorik, samværet med andre samt kendskab til naturen. Vi tager madpakker med på vores ture ude i naturen.

Vi er ude i stort set al slags vejr og får en masse naturoplevelser, som at hoppe i vandpytter i regnvejret, lege i sandkassen med bare fødder om sommeren. Vi tager i skoven, og kigger på kryb og snakker om de forskellige årstider, til stranden, kører med tog, når der er mulighed for det.

Legestue og gæstedagpleje
Jeg er en del af dagplejens gruppe Østerbro som  består af 9 dagplejere. Vi mødes i legestuen hver onsdag, og her har vi aktiviteter som stimulerer børnenes sproglige, motoriske og kreative kompetencer i løbet af deres dag og tid i dagplejen. Ligeledes støttes børnene i deres aldersmæssige udvikling og lærer dem sociale færdigheder, som for eksempel at der skal være plads til alle, og at de skal være gode ved hinanden.

Godt forældresamarbejde
Jeg lægger vægt på et godt forældresamarbejde bestående af konstruktiv dialog, hvor der altid er plads til justeringer og nye forslag.