Majbritt Sømod

Jeg har været dagplejer siden 2004 – efter 12 års arbejde som postarbejder.

Jeg er gift med Brian og sammen har vi en datter.
Vi bor i hus og jeg er ikke ryger (Røgfrit hjem).

Da jeg bor i hus med have, benytter vi ofte haven til leg.

Jeg lægger vægt på, at børnene får nogle trygge rammer, samt lærer at acceptere hinanden og de forskelligheder og behov der til tider kan være.

Når vi er indendørs, laver vi forskellige ting, så som sanglege, dialogisk oplæsning, øver farver og dyrelyde.
Børnene kan godt lide gentagelser, hvilket er lærerigt.

En gang om ugen er i vi i legestue, hvor vi mødes med de andre børn og voksne fra gruppen. Her stykkes deres fællesskab med de andre.

Vi mødes også på kryds og tværs, så de mødes i mindre grupper, derved styrer de små venskaber og får mere tryghed ved de andre børn.

Børnene får en sund og varieret kost.

Forældresamarbejdet er meget vigtigt for mig. Jeg lægger vægt på åbenhed og ærlighed overfor hinanden, dette fremmer den bedste dialog i samarbejdet omkring barnet.

Kurser har jeg taget
*Grundkursus for dagplejer *Førstehjælp for børn *Mad, sanser og sundhed *Pædagogik og metoder

*Pædagogiske læreplaner i dagtilbud *Dokumentation og evaluering af pædagogiske arbejder

*Fedme – gør en forskel *Marte Meo *Ergonomi – Gode arbejds- og løftevaner