Flerbørnsdagplejen Boulevard

Hvem er vi?

Vi er en flerbørnsdagpleje bestående af 8 børn og 3 voksne. Vi er tre friske kvinder som prioriterer godt samarbejde og god stemning i hverdagen. Vi har alle arbejdet med 0-3-årige gennem en årrække. To af os har taget uddannelsen, som pædagogisk assistent og den tredje er på vej indenfor nærmeste fremtid. Vi er generelt meget ivrige efter at dygtiggøre os indenfor det pædagogiske område.

Vi opholder os i en dejlig lys lejlighed og har indrettet os hyggeligt og hjemligt med fokus på, at børnene kan være med i små daglige gøremål. Vi opfordrer børnene til selvhjulpenhed, hvilket højner deres selvværd og giver glade børn.

Et af vores fokuspunkter er mad og måltidet. Vi tilbereder dagligt maden selv. Vi laver mad og køber ind efter dagplejens og sundhedsstyrelsens kostpolitik, som er en sund, varieret og delvis økologisk kost. Vi spiser sammen med børnene og lægger vægt på, at der er en god stemning ved bordet, så lysten til at spise og prøve noget nyt bliver stimuleret.

Ved ni-tiden spiser vi formiddags mad og holder samling, hvor vi synger sammen med børnene. Ved ellevetiden spiser vi frokost. Børnene får eftermiddagsmad efter middagsluren.

Vi vægter leg med sprog som en vigtig del af vores hverdag, da vi har en stor viden indenfor området og ved at det er vigtigt at sætte ind med tidlig indsats.

Da børn lærer gennem leg, prioriterer vi legen højt. I legen læres mange færdigheder og der opstår gode relationer i både børne- og voksenhøjde. Vi hjælper barnet med at opnå gode sociale færdigheder. Vi tager udgangspunkt i det enkelte barns behov, ved at være lyttende, forstående og anerkendende i vores tilgang. Grundet vores gode normering har vi masser af tid til det enkelte barn. Det er også vigtigt at vi har et godt samarbejde med forældrene om barnet.

Vi kan lide at være ude i al slags vejr. Vores nærmiljø er legepladser og parken. Gennem udendørsleg udfordres børnenes motorik hvilket er et andet af vores fokuspunkter.

Vi har en tilsynsførende pædagog som sikrer, at vi lever op til dagplejens værdigrundlag og læreplaner. Vi arbejder dagligt med aula.