Flerbørnsdagplejen Baghuset

Hvem er vi?

I Baghuset er vi 10 børn og 4 voksne, der har god plads til leg og udfoldelse i hyggelige og hjemlige omgivelser. Vi ser det som en stor fordel at være en lille gruppe, da det skaber gode muligheder for en tæt og tryg kontakt mellem børn og voksne.

I Baghuset vil jeres barn altid være i de samme trygge rammer og hver dag blive mødt af kendte voksne.

Hvad laver børnene, når de er hos os?

Vi vil så vidt muligt bestræbe os på, at børnene kommer ud hver dag. Det kan være på legepladserne i nærområdet, vores egen lille legeplads eller til nærliggende grønne områder.

I Baghuset har de yngste børn mulighed for at sove udendørs.

I hverdagen arbejder vi med den pædagogiske læreplaner.

Kosten i Baghuset tilbereder vi ud fra Dagplejens kostpolitik, som er sund, varieret og delvis økologisk. Vi lægger vært på, at der er en god stemning ved bordet så lysten til at spise, smage nyt og tilegne sig nye kompetencer bliver naturlige.

Vi fejrer højtider som jul, påske, fastelavn samt børnenes fødselsdage.

Hvorfor er det godt at have dit barn i dagpleje hos os?

Ud fra dagplejens værdigrundlag skaber vi en hverdag hvor børnene møder omsorg, tryghed og forståelse. Vi lægger vægt på ro og nærvær, og vi møder det enkelte barn med respektiv anerkendelse.

Vi opfordrer, opmuntrer og støtter børnene til at blive selvhjulpne med udgangspunkt i det enkelte barns udviklingsmæssige niveau og behov.

Vi vægter en god og åben dialog i det daglige. Det er et godt udgangspunkt for barnets trivsel i dagplejen. Vi fortæller dagligt ved afhentning om barnets dag og oplevelser.

Den tilsynsførende pædagog kommer på besøg og fører pædagogiske tilsyn i Baghuset.