Flerbørnsdagplejen Solsorten

Hvem er vi?
Vi er 8 børn under 3 år og 3 voksne i flerbørnsdagplejen Solsorten. Vi bor i en høj stuelejlighed med tilhørende udeareal. Tæt på os ligger der flere legepladser og grønne områder, som vi flittigt bruger.

Huset har eksisteret siden 1. juni 2008.

Hvad laver dit barn hos os?
Vi arbejder efter dagplejens værdigrundlag, som er: tillid, respekt, ligeværd og dialog.
Ud fra dette har vi skabt en kultur i vores hus, hvor omsorg og forståelse for det enkelte barn er i fokus.

Vi arbejder med:

• Læreplaner
  • Sprogkufferter
  • Sang og musik
  • Børnemiljø
  • Barnets grundmotorik
  • Barnets selvhjulpenhed
  • Bamsevenner ”Red Barnet” (fokus på gode venskaber, have det sjovt sammen og knytte børnene tættere sammen)

Mad
Vores kost består af 90 % økologi. Vi køber selv ind og står selv for tilberedningen af både kolde og varme retter. Vi lader os gerne inspirere af nye opskrifter og går op i at spise varieret.

Vi lægger vægt på samværet omkring måltidet. Børnene er med til at dække bord og maden serveres i små skåle, så børnene selv kan øse op og sende maden videre.

Vi lægger stor vægt på den gode stemning. Vi ser muligheder frem for begrænsninger, og NEJ’er er noget vi helst undgår. Vi anviser børnene, fortæller dem hvad de skal, frem for hvad de ikke skal.

Hvorfor er det godt at have dit barn i dagpleje hos os?
Vi prioriterer et godt forældresamarbejde og vægter den gode dialog højt. Vi modtager gerne spørgsmål til vores arbejde.

Vi holder forskellige arrangementer i løbet af året:

• Forældrekaffe, hvor forældrene kan mødes og hygge over en kop the/kaffe og en lun bolle.
  • Fælles forældremøder med andre flerbørnshuse, samt ”for os selv”