Flerbørnsdagplejen Larven

Larven er en institution med plads til 8 børn mellem 0-3 år. Ud fra dagplejens værdigrundlag skaber vi en hverdag hvor børnene møder omsorg, tryghed og forståelse.

Vi opholder os i en lejlighed i stueplan, som vi har indrettet hyggeligt og hjemligt med fokus på, at børnene kan være med i små daglige gøremål, samtidig med der er plads til leg, fordybelse og motorisk udfoldelse.

I Larven er der ansat 3 kvinder med en bred erfaring med børn. Vi har det sjovt i dagligdagen og er med til at skabe en god stemning i huset. Samarbejdet med forældrene prioriterer vi meget højt, og mener en god åben dialog er vigtig for det enkelte barns udvikling og trivsel.

Vi opfordrer, opmuntre og støtter børnene til at blive selvhjulpne, med udgangspunkt i det enkelte barns udviklingstrin og erfaringer. Selvhjulpenhed højner børns selvværd og motivere lysten at prøve nye udfordringer, at turde og kunne selv giver glade børn.

Da børn lærer gennem leg, prioriterer vi legen højt. I legen læres mange færdigheder og små venskaber opstår.

Vi tager udgangspunkt i det enkelte barn, ved at være guidende, lyttende, forstående og anerkendende i vores tilgang til barnet, vi møder børnene med respekt og medbestemmelse, og de bliver stimuleret ud fra deres udviklingsmæssige behov.

Børnene sover efter behov og vi hverken vækker børn eller holder dem vågne. At være ude prioriteres højt. Vores nærmiljø er legepladser og Søndermarken. Sang, musik, bøger og rim og remser er med til at udvikle børns sprog og er en naturlig del af vores hverdag, vi synger hver dag og skiftes til at vælge sange.

Vi laver mad efter dagplejens kostpolitik, som er en sund, varieret og delvis økologisk kost, vi tilbereder maden selv. Vi spiser sammen med børnene og lægger vægt på, at der er en god stemning ved bordet, så lysten til at spise og prøve noget nyt bliver stimuleret.

Der serveres et lille formiddagsmåltid kl 8.30 Spises frokost kl 11-11.30 og serveres et eftermiddagsmåltid efter luren kl ca. 14.00.

Til vores hus er tilknyttet en tilsynsførende pædagog som sikrer, at vi lever op til dagplejens værdigrundlag.

Vi glæder os til at samarbejde med jer og jeres barn.