Linda Adrian Madsen

Jeg er en kvinde i 50’erne der har arbejdet som dagplejer siden 1990, jeg har altid holdt meget af at passe børn og har gjort dette siden jeg var helt lille, jeg bor i en dejlig stue lejlighed med min mand Flemming og jeg har en voksen datter som i dag er udeboende. Jeg er ikke ryger og holder af gåture hvor jeg kan nyde naturen og bruge tid med familien hvor jeg lige er blevet mormor.

Hos mig går hverdagen med at komme ud min. En gang dagligt, hvor vi nyder de grønne områder blandt andet i de gamles by hvor børnene kan løbe og lege og hvor kaniner og geder flittigt besøges, derudover besøger vi lokale legepladser hvor jeg også mødes med kollegaer og deres dagplejebørn.

Indendørs laver jeg mange sanglege med tilhørende fagter, læser bøger og laver forskellige aktive lege med at hoppe på madrasser, herudover er der masser af tid til øjenkontakt og individuel omsorg/tryghed da det er en høj prioritet for mig at dette altid skal tilpasses det enkeltes barns behov.

Legestuebesøg holder vi en gang om ugen med de øvrige dagplejere og dagplejebørn i gruppen, Legestuen tager årligt på et par lidt længere ture blandt andet på bondegård.

Hvorfor er det godt, at have dit barn i dagpleje hos mig?

Jeg lægger stor vægt på at give børnene en stabil og tryg hverdag med leg, tryghed/omsorg og at børnenes individuelle behov imødekommes så de udvikles og ses i deres eget tempo men samtidig bliver inkluderet og støttes i at danne relationer med de øvrige børn.

Jeg ligger stor vægt på at der er klare forventninger, åbenhed og ærlighed i forældre samarbejdet, da det vigtigste for begge parter er dit barns trivsel og jeg er altid åben/lydhør for dialog.

Kurser jeg har taget

*Dagplejens grunduddannelse *Førstehjælp *Arbejdet med udsatte og sårbare unge *Leg med sprog

*Forældresamarbejde i pædagogiske dagtilbud *Måltidet i pædagogisk arbejde *Samarbejde i grupper i virksomheden

*Kommunikation *Pædagogiske læreplaner i dagtilbud *Dokumentation og evaluering ad pædagogisk arbejde