Joan Kaja Nielsen

Hvem er jeg
Jeg hedder Joan og er født i 1960. Jeg bor på ydre Østerbro i en lejlighed. Jeg har været dagplejer siden februar 1992, og har før det været ansat i en vuggestue. Jeg er gift og har 3 udeboende børn, samt 5 børnebørn.

Jeg er ryger, men holder mit hjem helt røgfrit, også i min fritid. Jeg overholder selvfølgelig Københavns Kommunes rygepolitik.

I min fritid kan jeg godt lide at hækle og bruge tid med mine børn og børnebørn.

Hvad laver børnene, når de er hos mig
Vi har rigtig mange grønne områder og legepladser, som vi tit benytter sammen med de andre dagplejere i gruppen. Det meste af sommeren spiser vi vores frokost i det grønne og en gang imellem tager vi på heldagstur, hvor vi også sover ude.

Indendørs laver vi typisk rollelege, dialogisk læsning, synger og danser samt laver forhindringsbane, men der er også plads til fri leg.

Jeg går meget op i at børnene får en sund og varieret kost, som er 90% økologisk, og tager selvfølgelig individuelle hensyn til det enkelte barn.

Hver onsdag går vi i legestue sammen med de andre dagplejere og børn, og det er også typisk der vi holder vores årlige fastelavnsfest og julehygge m.m.

Jeg lægger vægt på at give børnene en dagligdag med trygge rammer, samt inkludere alle i et fællesskab. For mig er det vigtig at børnene lærer at acceptere hinandens forskelligheder og behov.

Hvorfor er det godt at have dit barn i dagpleje hos mig
Jeg kan give dit barn nogle trygge og faste rammer, en forudsigelig hverdag i hjemlige omgivelser, som fremmer barnets læring og klæder dem godt på til det næste trin i deres liv.

Jeg lægger stort vægt på et godt forældresamarbejde med åbenhed og ærlighed fra begge sider da dette fremmer dialog omkring barnet.

Kurser jeg har taget
Grundkursus for dagplejen •Kost i dagplejen •Førstehjælp for børn •Kommunikation •Børns motoriske og sproglige udvikling •Samspil og relationer •ICDP kursus •Kursus i for tidlig fødte.