Flerbørnsdagplejen Det lille galleri

Flerbørnsdagplejen Det Lille Galleri

´Det Lille Galleri´ er en flerbørnsdagpleje beliggende i dejlige lyse omgivelser. Vi ligger i Indre by, tæt på mange skønne grønne områder, som blandt andet Kongens have, Kastellet og Københavns havn.

Vi har omdannet et gammelt galleri til vores base og har skabt nogle hyggelige rammer for os selv og børnene.

I galleriet er vi 8 børn og 3 kvinder i forskellige aldre.

Læring sker gennem leg og derfor er dette vores udgangspunkt i dagligdagen. Det ses både når vi leger med yogabolde, tumlerør og andre tumleredskaber hvor balancegangen styrkes, men også når vi bruger hele kroppen til at lege fangeleg i Kongens Have.

I hverdagen sætter vi fokus på at inddrage børnene i hverdagssituationer og gøre dem selvhjulpne. Dette blandt andet gennem borddækning, hælde vand op, smøre sin egen mad samt tage tøj af/på selv.

Vi har det enkelte barn i fokus og prioriterer tid til at udvikle og stimulere individet både gennem sprogkufferter, sanglege og fysisk udfoldelse. I Det Lille Galleri tager vi os tid til at arbejde med barnet i større og mindre grupper, så barnets behov bliver stillet.

I Det Lille Galleri starter dagen mellem 8-9 hvor børnene skal afleveres. Her har de mulighed for at vågne med en lille formiddagssnack og så er vi klar til dagen. Vi står selv for madlavningen og vores køkken er 95% økologisk.

Børnene skal selv medbringe bleer og skiftetøj og vi beder om at I melder afbud, såfremt barnet bliver hjemme.