Tina Friese

I 2007 startede jeg som dagplejer og passede min egen datter sammen med to andre børn.
Jeg bor i dag sammen med min datter og to katte i en lejlighed.

Hvad laver børnene hos mig?
Jeg sætter stor pris på udelivet, så hele sommeren lever jeg ude med børnene sammen med en kollega, der sætter lige så stor pris på det.

Vi går på legepladser, i naturen og tager gåture, hvor vi slår os ned og spiser frokost og sover i barnevogn og telte, hvis vejret tillader det.

Hjemmelivet bruger vi på leg, sanglege, bøger, turtagning og fordybelse.

Jeg er i legestuegruppe hvor vi er 6 dagplejere og 18 børn, og mødes en gang om ugen i legestuen på Amagerbrogade, hvor vi er sammen en hel dag, hvor børnene hurtigt finder sammen i fællesskabet.

Kosten i dagplejen er sund, varieret og 95% økologisk.

Forældresamarbejdet har stor betydning for forståelse for barnets dagligdag, og er derfor meget vigtig for mig.

Jeg lægger stor vægt på at børnene trives og er trygge hos mig, og der er altid tid til kram, omsorg og forståelse for det enkelte barn.