Susanne Joan Dalfoss Vibe

Jeg hedder Susanne. Jeg har været kommunal dagplejer siden 1995 - efter 13 års arbejde i det private som kontorassistent. Jeg bor sammen med min mand Per i en 1.sals lejlighed - vi ryger ikke og har ingen kæledyr. Vi har 2 voksne døtre, der er flyttet hjemmefra.

Vi er meget ude og bruger lokalområdets legepladser og grønne områder såsom fælleden, hvor vi går over for at se køerne. Jeg bruger også meget Bondegården, hvor børnene kan se alle dyrene, lege i den store sandkasse og køre på cykler og andet. Vi benytter også boldbanerne meget.

Når vi er hjemme, hygger vi os med leg, synger, læser bøger, klipper, klistrer og laver ting som hører årstiden til.

Jeg hører til en gruppe hvor vi er 4 dagplejere med 4 børn hver. Vi mødes tit på legepladserne i nærområdet. En gang om ugen går vi i legestue på Rodosvej, hvor vi bruger dagen til fælles aktiviteter, har rytmik og kan holde forældre arrangementer såsom julehygge og andet.

Jeg lægger vægt på at give børnene en dagligdag i trygge rammer, i hjemlige omgivelser hvor barnet er en aktiv del af hverdagen. Jeg lægger vægt på at lære børnene at være selvhjulpne, samt at inkludere alle børn i et fællesskab. Jeg arbejder med 6 læreplaner og jeg kan især godt lide den motoriske del, krop, sanser og bevægelse.

Jeg ønsker et godt forældresamarbejde med åbenhed og ærlighed, da det fremmer den bedste dialog i samarbejdet omkring barnet.

Tilsynsrapport gruppe 1 Rodosvej 2021-2022.

Shape Created with Sketch.